Black Friday
Som Black Friday kommer er det tid til at overveje hvad du gerne gøre med denne dag, hvis du ikke allerede har.
Black Friday er ikke kun en god måde at få ekstra salg ind i slutningen af året, men også en god måde at få folk til at prøve dine produkter og huske dit firma. Det kan være en god måde at få folk, som har overvejet at købe fra dit firma eller prøve en af dine nye produkter.
Black Friday er ikke bare om at sælge ekstra ting, men at skabe en mulighed for at sprede ordet omkring dit firma ved at tilbyde gode tilbud.
Black Friday pop up
En måde at vise dit Black Friday tilbud frem, som ikke kræver en masse penge til reklamer, er med en simple pop up når folk går ind på din side. Dette vil sikre, at besøgende vil se, hvad du har at sige, før de går videre ind på din hjemmeside.
Dette vil være godt for både dig og dine brugere, da det vil få budskabet ud på vegne af dit firma og vil informere dine brugere om det tilbud de har adgang til.
Find dit budskab
En stor den af at opsætte en pop up er at finde det budskab der passer med det du ønsker folk skal høre. Det betyder en del, hvad du faktisk putter ind i din pop up.
Selvom din pop up automatisk kommer op i begyndelsen, når dine besøgende kommer ind på din side, vil du stadig have begrænset tid til fuldstændigt få dine pointer igennem.
Dine pointer skal både skabe en interessant besked og gøre det muligt at læse og forstå på meget kort tid. Så det er vigtigt at holde det enkelt og direkte, men stadigvæk forsøge at få dit budskab igennem.
Del op i niveauer
En måde at få folks opmærksomhed, samtidig med at give information og detaljer omkring et tilbud eller et produkt, er ved at dele din besked op i flere niveauer. Dette betyder, at du skal skabe forskellige dele af din tekst, som en overskrift, underoverskrift og måske lidt brødtekst. Så langsomt forklare flere og flere detaljer jo længere ned du kommer.
Det er stadig vigtigt at have det absolut vigtigste information i overskriften eller underoverskriften, så folk kan få den information de har mest brug for selv hvis de kun skimmer det.
Fordeling af informationen
- Overskrift: I overskriften er det vigtigt at finde de vigtigste informationer og formulere den på en måde som fanger interessen af dine besøgende. Overskriften fungerer som blikfang.
- Underoverskrift: For denne er det en god ide at inkludere lidt mere information og forklare lidt flere detaljer om dit tilbud eller produkt, men stadig prøve at fange og holde på folks opmærksomhed.
- Brødtekst: Her kan du gå lidt væk fra forsøget på at fange og holde folks opmærksomhed og i stedet forklare de vigtige detaljer omkring dit tilbud. Hvad er det nødvendigt for folk at vide?
Find dit design
Når du har lavet din tekst, så er det også vigtigt at finde ud af hvilket design du ønsker, at din pop up skal have.
Det er en god ide at overveje at kombinere elementer fra traditionelle Black Friday reklamer, som farven sort eller store tal eller tilbud, og elementer fra dit eget brand.
Det kan være en god ide at sikre, at det står i kontrast til dit eksisterende indhold på din hjemmeside for at gøre det tydeligt, at det er noget anderledes og et unikt tilbud for dine besøgende kan udnytte.
Brug et plugin
Det er altid muligt at kode din pop up selv, men hvis du har brug for en enkel og hurtig løsning, så er et plugin en god mulighed. Et pop up plugin vil hjælpe dig med skabe og designe af et pop up på en nem måde.
SnapNote er et plugin, der nemt lader sig sætte et plugin op og gør det muligt at tilpasse udseendet og indholdet til dit budskab og brand. Inkluder tekst, farver, billeder eller dit logo i din pop up.
Konklusion
Det behøver ikke at være besværligt eller tage lang tid at fortælle folk omkring dine tilbud til Black Friday. Inkludering af en pop up på din hjemmeside er en god måde at få dit budskab ud til de folk, som besøger din hjemmeside og kan forklare dine tilbud, selv før dagen.
Dette er en god ting at inkludere det som en del af din markedsføring for dit Black Friday tilbud.