Opbyg troværdighed på din hjemmeside

Opbygning af din troværdighed på din hjemmeside er en vigtig del af få dig til at skille dig ud i en sværm af ansigtsløse og mystiske hjemmesider. Man vil helst, at ens brugere stoler på en og ens hjemmeside.

Troværdighed

At have troværdighed er ikke noget, som bare sker, specielt, hvis du har en ny hjemmeside eller brand. De fleste folk stoler firmaer som Nike, LEGO eller andre lignende store brands, som de kender godt og har et forhold til. Dette er ikke altid tilfældet for alle brands, specielt hvis de er små eller en niche, hvor folk muligvis ikke har hørt om den. Vi kan ikke alle være Google.

Så at bygge troværdighed for et mindre kendt firma kan være svært, da du kan være afhængig af word-of-mouth omtale og har brug for, at folk, som ikke har kendt til dig tidligere også finder dig.

Vi har samlet et par tips for at sikre, at du kan gøre din hjemmeside så troværdig som overhovedet muligt, så du, forhåbentligt, kan få flere brugere ind på din side.

 

Sikkerhed

En af de absolut vigtigste dele af at have en troværdig hjemmeside er at have en sikker hjemmeside. Man ønsker ikke at interagere eller give information til en side, hvis du mistænker, at de vil blive hacket eller andre pludselig får adgang til ens information.

Der er mange forskellige måder at sikre, at din side er mere sikker og de fleste platforme, som du bruger til at bygge hjemmesider med, har en eller anden form for beskyttelse imod hackere og lignende ting. Men de er ikke altid nok og det er ofte en god ide at have ekstra sikkerhed.

Hvis du har en god hosting udbyder, så kan det også godt være, at de har ekstra sikkerhedsforanstaltninger, så det kan være en god ting at have i mente, når du vælger din udbyder.

Men det er en god ide at undersøge sikkerhed for din type af hjemmeside, så du finde ud af hvilken sikkerhed du har brug for og hvordan du får det. Det er også vigtigt at notere at sikkerhed ikke er noget man gør en enkelt gang. Det er en gentagende proces, som du har brug for at holde øje med. Hold dig selv opdateret og check ind regelmæssigt.

Du kan ikke 100% garantere, at din side aldrig vil have nogle problemer, men der er helt sikkert trin, du kan tage for at gøre det mindre sandsynligt.

 

Handlinger du kan tage

Der er ekstra trin du kan tage for at gøre din hjemmeside mere sikker. Som tidligere nævnt, så har hosting udbydere en del ekstra sikkerhedsforanstaltninger, men du kan også bruge et plugin.

Der er mange plugins derude som kan hjælpe med sikkerhed. Nogle er lavet til at gøre det mere sikkert på et bredt plan, mens andre er lavet til specifikke opgaver eller problemer.

Hvis du har et specifikt problem, så er der en løsning derude til dig.

 

Brugeroplevelse

Der er en god ide at have brugerens oplevelse med i processen, når du laver din side. Men det er også vigtigt for troværdigheden for din side, da brugerens oplevelse og brug af din side kan påvirke det overordnede syn på dig og din side. Hvis de har problemer med at bruge den, så kan det opbygge frustrationer og den frustration vil blive associeret med dig.

Det at sikre at din side er nem at navigere i og forstå kan hjælpe dig meget. Brugerne har brug for at forstå, hvor de skal gå hen og hvad de skal gøre, når de kommer derhen, så du kan få dine brugere til at gøre det du ønsker fra dem.

Det er også vigtigt at gøre dit indhold nemt at forstå og sikre, at det indeholder alle de vigtigste informationer. Nogle ting kan være nemme for dig at forstå, da du omgås med disse ting ofte, men det er ikke altid tilfældet for dine brugere.

Du bør også tænke på din målgruppe, når laver din side, da kommunikation kan se forskellig ud alt efter hvem du snakker til. Hvis du snakker til professionelle i dit felt eller nybegyndere, så vil det se anderledes ud og det kan være det bliver nødvendigt at lave to forskellige versioner af en side til de forskellige målgrupper.

 

Handlinger du kan tage

Der er altid vigtigt at tænke på, hvordan dine brugere vil opleve din side. Så, tag altid tid ud til at gennemgå din hjemmeside og se på den som brugerne ville.  Hvad fungerer og hvad gør ikke? Er alt, der skal forklares forklaret ordentligt?

Du kan kigge efter:

  • Navigation: Er det nemt at finde de forskellige ting, som folk har brug for at finde.
  • Forståelse: Er indholdet nemt at forstå og har du brugt nok søgeord fra emnet?
  • Funktionalitet: Virker de funktioner, du har placeret, som links, billeder, videoer m.m. som du gerne vil have dem til?

Få gerne andre folk til at gå igennem din side. Det virker bedst, hvis de ikke er kendte med dit område, så de har et friske sæt øjne eller hvis de er en del af din målgruppe, og så få dem til at give dig feedback.

Hvis du stadig er usikker, så kan du undersøge hvad andre folk i dit felt gør og hvad af det der måske kunne virke for dig også.

 

Byg din etos

At opbygge din etos er en vigtig del af at få folk til at stole på dine ord. Hvis du ikke allerede har et etableret niveau of tillid i dig og dit brand, så kan du bruge andres ord til at stå inde for dig.

Det kan være en etableret forbindelse med andre troværdige kilder eller firmaer, der har et eller andet niveau af genkendelighed i din branche. Dette kan være, at du bruger et specifikt firma, som en del af din proces, at du har en certificering i noget eller et partnerskab med nogle.Du kan også inkludere anmeldelser fra dine brugere og kunder, da andre er mere tilbøjelige til at stole på dig, hvis andre som dem har haft en god oplevelse. Trustpilot er altid godt til dette, da de er en troværdig anmeldelseskilde. Det er også vigtigt ikke at slette dårlige eller middel anmeldelser, på sider som Trustpilot, men i stedet bare svare, forklare eller tilbyde hjælp til disse brugere, da det giver dig flere points end hvis folk finder ud af at du sletter dine negative anmeldelser.

At have tredjeparter stå inde for dig er en god måde at opbygge troværdighed, da jo flere mennesker, der kan sige at noget er rigtigt eller godt, jo mere er folk villige til at lytte til det.

 

Handlinger du kan tage

Det er en god ide at tænke over, hvad der er relevant for dig, din hjemmeside og din industri. Er der specifikke tredjeparter, hvis anerkendelse er vigtig for din industri? Giver det mening for dig at bruge kundeanmeldelser? Ville det være en god ide at inkludere forskellige typer af anmeldelser både for firmaet og for produkter?

Hvis brugere ikke naturligt giver dig anmeldelser, så kan det være en mulighed for at række ud til dem. Er der folk, som har købt noget af dig eller brugt dine services? Send en e-mail, det kan både være en meget standard mail eller en mere personlig én for at spørge om de vil anmelde dig. Jo tættere du arbejder med folk, jo mere personlig kan mailen være.

Det er også en god ide at kigge på hvilke troværdige tredjeparter, der er i dit felt og se efter måder at bruge dem eller få det til at virke for dig på din side.

 

Transparens med formål og priser

Den bedste måde at overbevise folk om at købe hvad du sælger er transparens, så de kan tage en informeret beslutning om dine produkter eller services. Dette betyder at du skal inkludere de vigtige informationer omkring dit produkt/service og betingelserne for køb, som f.eks. pris.

At sikre at information er nemt tilgængeligt gør det nemt at tage en beslutning og får dig til at se troværdig ud, da du ikke gemmer ting.

Det kan også være noget som at inkludere information omkring dig og din forretning, for at vise hvad der motiverer dig. Vis dem, hvorfor du gør, hvad du gør, da det er en god måde at bygge et forhold mellem dig og dine bruger, så de kan lære dig at kende.

 

Handlinger du kan tage

En måde at fortælle folk omkring dig selv og din forretning er ved at inkludere en ‘om os’ side på din hjemmeside, så folk ved, hvor de skal lede, når de gerne vil vide mere omkring dig.

Med produkter og serviser er det vigtigt at inkludere instruktioner, betingelser og andre vigtige informationer omkring dem. Du kan også inkludere alternativ information, ud over tekst, som billeder, priser, anmeldelser eller ingredienser for at give mere information.

 

Skab en tilstedeværelse

At skabe en tilstedeværelse på din hjemmeside er en god måde at gøre det tydeligt, at der er faktisk person bag den.

Denne tilstedeværelse kan være noget som at inkludere en support side, så folk har en måde at kontakte dig på, hvis de har brug for det. Det er vigtigt at have en måde, hvor dine brugere kan give deres ening, klage eller spørgsmål direkte til dig.

Dette viser, at du lægger værdi i meningen og oplevelserne af de folk, som bruger din side.

Det kan være noget som at vise aktivitet på din side, som med blogs, opdateringer, cases eller andre ting. Dette viser, du er aktiv i din forretning og at den stadig er i live og aktiv, hvilket er et godt budskab at sende til dine brugere.

Du kan også skabe denne tilstedeværelse på sociale medier. Så skal du bare linke dine sociale medier og din hjemmeside sammen, så der er en direkte og klar route fra en til den anden.

 

Design

Designet er en afgørende del af en god side. Udseendet fra en hjemmeside er et vigtigt indtryk for dine brugere. Det er svært at fokuserer på det andet indhold på din side, hvis designet er forvirrende.

For at få din side til at se mere troværdig ud, så skal den se professionel ud med fokus på den industri du er en de af. Den skal også passe med dit brand og dit budskab.

At holde et sammenhængende tema på tværs er en god måde at få det til at se professionelt ud.

 

Handlinger du kan tage

En måde at opnå dette er ved at bruge professionelle temaer for at skabe denne sammenhængende følelse og gøre det nemt for dig.

Det er også en god ide at sikre, at din side er kodet rigtigt, så alle funktionerne på din hjemmeside virker på den måde det er meningen, at det skal, da dette er en ligeså vigtig del af at få din side til at se professionel ud.

 

Vær ægte

Der er en person bag din hjemmeside og det er vigtigt at vise. At gøre det tydeligt, at der er noget bagved skærmen, som er håndgribeligt.

 

Handlinger du kan tage

Dette kan være noget som at inkludere billeder af folk, som arbejder for din forretning eller bare dig.

Det er vigtigt at inkludere ting, som telefon numre, adresse og andre vigtige og praktiske informationer, som beviser, at du er en virkelig forretning, så folk har information at søge på. Et telefon nummer er også en god måde at give folk muligheden for at have en direkte linje for kommunikation. Så selv om de ikke ender med at bruge den, så ved de, at du er tilgængeligt.

 

Konklusion

Der er mange måder at opbygge din troværdighed og hvis du vælger et udvalg af det, der er nævnt ovenover, som passer til din hjemmeside eller forretning. Så er det en god start for at opbygge din brugerbase og få folk til at stole på dig, din hjemmeside og din forretning. At sælge produkter eller services online eller simpelthen bare få folk til at interagere med dit indhold er det nødvendigt at opbygge denne tillid mellem brugeren og dig, så der er en god ide at starte med at opbygge den nu.

Share:

Explore more blog posts

Hvordan du skriver det bedste blog opslag

Nogle gange der den bedste måde du kan få din hjemmeside ud til folk på...

6 database plugins til at håndtere din data

Håndter din data Skal din hjemmeside opbevare og bruge en masse data, som kan ende...

Hvordan gør du din virksomheds hjemmeside mere professionel

En hjemmeside til din forretning En god måde at sikre, at din hjemmeside har en...

Hvordan du tilføjer autoudfyldning af adresser til din webshop

Autoudfyldning af adresser Når du styrer din webshop er der mange ting, du skal overveje...

Lav den bedste pop up til dine Black Friday tilbud

Black Friday Som Black Friday kommer er det tid til at overveje hvad du gerne...

Sådan skal du håndtere dine døde links

Links Links er en stor del af hjemmesider og at dine links virker er vigtigt...

WP Nordic DK